Godmorgon På Er



Jag sitter och läser egonom lite anteckningar, nyheter samt morgon rapporter.

Igår positionerade jag mig i Bear inför öppningen idag. Det ser ut att bli en bra positionering eftersom att den Svenska börsen ser ut att öppna på minus. Jag kommer att sälja av innehavet i Bear ganska fort, för att sedan fokusera mig på min daytrading.

Vi ser ut att ha en ganska lugn dag framför oss när det gäller statistik och nyhter med mera. Det jag tror att vi kommer fokusera på är USA:s sysselsättningstatistik i augusti kl 14.30.

Lycka till med era affärer idag alla!

Kommentarer
Postat av: Dan

Hej,

jag tycker din blogg är intressant att följa. Roligt att få veta dina steg som du tydligt återger.

En fråga! Hur mycket kapital bollar du med? Tänker då på din positionering över natten i Bull/Bear.



Mvh

Dan

2011-09-02 @ 11:35:32
Postat av: Dan

hej,

intressant blogg! Kul att du berättar lite mer utförligt hur du tänker och gör. Bra för en nybörjare som mig.

Några små frågor om det går för sig!

Hur mycket kapital bollar du med? Hur mycket anser du att det behövs för att ens börja trada?



Mvh

Dan

2011-09-02 @ 12:12:58
Postat av: David

Svar till Dan:



Hej Dan !



Roligt att du gillar det jag skriver. Min positioner i Bull/Bear över natten varierar väldigt mycket i kapitalstorlek beroende på utveckling i andra länder nyhetsflöde och massa mer faktorer. Men det är vanligtvis mellan 50 000:- och 350 000:-.



Hoppas jag kan hjälpa till!

2011-09-02 @ 18:33:19
Postat av: Anonym

Svar till Dan Fråga 2:



Hej igen !



Mitt totala kapital är cirka 2 100 000:-. Om jag ska försöka svara på din fråga hur mycket man måste ha för att börja trada så kan jag börja med att ge dig några saker att tänka på.



1. Ska du leva på tradingen?

2. I så fall hur mycket har du i utgifter?



Sen så kan man börja med att tänka så här, tänk att du tradar med 100 000:- då är 1 % 1 000:-.

Då kan man fråga sig själv klarar jag att generera 1% varje dag i så falla klarar jag mig på 1 000:- om dagen.



Sen så tycker jag att man inte ska ta ut alla sina vinster. Jag själv gör så att jag sparar en del för att hela tiden öka min trading-porföljs värde och på så sätt kunna få ut mer av min trading.



Men om jag ska försöka uppskatta ett startkapital så skulle jag säga mellan 100 000:- till 500 000:-.



Hoppas jag är till någon hjälp, och fråga gärna mer om du vill!



Hälsningar

David

2011-09-02 @ 18:40:38
Postat av: Dan

Tack för input David!

Jag har inte tänkt att leva på trading just nu men det vore förstås kanon om man kunde göra det.

Har ca 200tkr att börja med och har depå hos SEB just nu.



mvh

Dan

2011-09-05 @ 09:47:45
Postat av: Anonym

Svar till Dan:



200 000:- är en mycket bra grund tycker jag. Men det första jag skulle göra är att flytta pengarna till Avanza eller Nordnet. Då jag anser att de har bättre villkor för traders än de stora bankerna.



Sen skulle jag studera marknaden under en längre tid utan att handla och skapa en egen strategi eller inte en egen men en strategi som du ska sträva efter att följa (om du inte redan gjort det)



Lycka till och fråga gärna mer!

2011-09-05 @ 11:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0