Di.se & Börssnack

Jag har sedan en längre tid varit medlem på börssnack på DI.se. I början tyckte jag det var jättebra diskutioner och samtal mellan duktiga personer och även nybörjare som pågick där. Men nu för tiden sitter jag nästan aldrig inloggad, jag tycker det har blivit ett riktig amatör forum där folk bara kastar ur sig vad som helst.
Folk verkar tro att bara för att de skriver att börsen ska upp så kommer halva Sverige gå in och köpa Bull så att den som i början postade inlägget tjännar pengar på uppgången i tex bull.... Det verkar gå ut på att det hela tiden sker lönlösa försök att trycka upp/ner aktier, de som sitter där verkar tro att de tillsammans kontrolerar en står del av marknaden. Det är skratretande om börssnack-folket bara visste hur lite de betyder på markanden.

Nu säger jag inte att alla är men dem som dominerar det forumet verkar kasta ut sig 50 inlägg per timme.... Åter igen det finns garanterat mycket vettigt folk där, Jag personligen önskar att det var dem som styrde börssnack så att de trevlig, intressanta och givande samtalen kom tillbaka.

Är det fler än jag som tycker så här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0