31/8-11

Jag handlade på mig öhmans Bear OMX X4 igår för att jag trodde att börsen i USA skulle sjunka drastiskt men det gjorde den inte utan den slutade på plus. Så även Sverige öppnade uppåt unbder nästa handelsdag (31/8-11) men det vart en svag öppning så jag avaktade med att sälja av mina Bear för att jag såg att börsen började vandra ner mot nollan. men sen vände det, det kom positiv statestik från bland annat tyskland coh börsen började gå uppåt igen.

Jag sållde av mina Bear när börsen stod på cirak + 0,30 och tog en förlust på 5 500:- .

Sedan kom det in positiv statestik från USA som fick världens börser att stiga, Sverige steg 2,63 % och vid cirka 17:20 köpte jag in mig i öhmans Bull OMX X4 för att jag tror att USA drar rejält upp och drar med sig Sverige imorgon.

USA gick sedan kräftgångån hela kvällen men slutade till slut på +0.46% för dow jones och + 0,13 % för Nasdaq.

Så jag känner mig ganska trygg i min position i Bull OMX X4 för jag tror vi öppnar uppåt i morgon bitti. Men helt säker kan man aldrig vara, den som lever får se.


Som ni ser handlade jag inget unde dagen idag då jag inte hade tid för att jag var på lite förälsaningar. Det blir så vissa dagar och jag gör så att om jag känner det minsta att jag är stressad eller inte kommer hina med att trada under dagen så skippar jag all handel under dagen. För att jag måste vara 100 % fokuserad hela tide för att lyckas om jag inte är det så är det bättre att ta en ledig dag och fokusera på hadneln i slutet av dagen för positonerna över nattem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0